En egen täppa gör dig inte oberoende

En egen täppa gör dig inte oberoende skriver Elin Unnes i Aftonbladet. Det är precis det som gör mig mörkrädd. Att vad jag än själv gör så kommer det inte att räcka om inte resten av världen hänger på. Jag kan odla ekologiskt, tvätta håret med bikarbonat och kläderna med tvättnötter. Sluta flyga, sluta köpa blekt toapapper och fånga min egen fisk. Men det hjälper ju inte så länge kemikalierna fortsätter att forsa ut ut industrierna. Det hjälper ju inte när isbjörnar och sälar har flamskyddsmedel i blodet. Det hjälper ju inte när polarisarna smälter och temperaturen stiger. Jag kan ju inte göra något åt det på egen hand.

Så snälla, häng på nu!

Kommentera

