Min egen frisör

Äntligen tog jag HPIM1039helt enkelt en sax och klippte mig i håret. När första klippet var gjort var jag ju liksom tvungen att fortsätta. Och eftersom håret senaste tiden påmint mer om tuggummi än om hår så var det verkligen på tiden. Nu hade jag inte så stora förväntningar utan tyckte det var helt ok om det inte blev så bra, jag har ju ändå alltid håret uppsnurrat i en knut, men mot alla odds så blev jag faktiskt väldigt nöjd. En rejäl hög åkte av och även om det absolut inte är jämnt på något vis så gör det ingenting för det var det här jag var ute efter. Så. Nu har jag fått fixat något som stört mig länge (detta eviga prokrastinerande) och det var dessutom alldeles gratis. Att inte skjuta upp saker är ett av mina mål för att minska på energitjuvar så det är dessutom bra i rehabiliteringssyfte att få en sån här sak gjord.

Jag kan väl inte direkt påstå att det här är ett sätt för mhårig att minska på mina utgifter eftersom jag inte betalt för ett frisörbesök på två år. Jag har alltid varit snål mot mitt hår och eftersom jag mycket sällan kommit hem nöjd från en frisör så har jag helt enkelt låtit håret växa. Däremot känns det som en mental och tidsmässig vinst att jag äntligen kommit underfund med att jag blir nöjd med att klippa mitt eget hår. Jag behöver inte fundera på om jag skulle lägga pengar på ett frisörbesök eller vem som eventuellt skulle kunna hjälpa mig att helt enkelt kapa en bit. Det känns också helt rätt  för min framtidsvision att numera vare sig färga håret, tvätta det med schampo eller klippa mig hos frisör. Det är ekologiskt, det är ekonomiskt och viktigast av allt; jag är nöjd med resultatet. Det lever verkligen upp till formeln: wellness+simplicity=downshiftology.

Comments
2 Responses to “Min egen frisör”
  1. Bara anna skriver:

    Jag tycker du ser skitsnygg ut! Vad tvättar du håret med om du inte använder schampoo?

    Gilla

Kommentera

