Garderobsrensning del 2

Eller ja, inte bara garderober. Men du vet, livsrum och så där.

 

7. En påse med bilderböcker – skänkes

8. Ett par simvingar till barn – skänkes

9. En teflonkastrull (av skäl som jag ska förklara en annan gång) – skänkes

10. En stekspade i plast (av samma skäl som ovan) – skänkes

11. En osthyvel i plast (och igen) – skänkes

12. En fullt fungerande stavmixer (förutom att den inte fungerar på grund av värdelös design) – skänkes

13. En oöppnad påse med bitar till en LEGO-figur – skänkes

14. Ett par gamla hörlurar som inte längre används – skänkes

15. En sele + koppel till katt eftersom katterna vägrar ha det på sig – skänkes

16. Min studentmössa (varför jag nu har sparat den så här länge?) – slängs

17. En psalmbok jag fick på konfirmationen som jag inte tittat i sen dess – skänkes

18. En nyckelringshållare – slängs

19. En gammal minnesbok från gymnasieklassen – slängs

20. Någon sorts odefinierbara band med kardborre (varför har jag det kvar när jag inte vet vad det är?) – slängs

21. Fjärrkontrollen till en sedan länge skrotad DVD-spelare – lämnas till återvinning

 

Ja, det här var ju inget svårt. Kanske ska utmaningen istället vara att se hur många grejer jag får ihop innan maj månad är slut. Någon som vill vara med?

Och vill en ha nåt att mina utsorterade prylar så är det bara att höra av sig så klart.

 

 

 

Kommentera

