Garderobsrensning over and out

Jag blir lättare och lättare för varje pryl som rensas ut. Hyllor som dammtorkas, trådkorgar som flyttas. Organiseringen av de grejer som blir kvar blir tydligare och jag kan se vad jag har och hitta det. Nu har jag aldrig lärt mig något om Feng Shui men det måste ligga något i det där för å vad jag blir glad av att rensa.

Så. Vidare i listan:

22. En bilmatta från IKEA – skänkes/slängs

23. Sonens regnbyxor – sålda

24. Sonens överdragsoverall – såld

25. Sonens vårjacka – skänkes

26. En urvuxen ryggsäck i miniformat – skänkes

27. Två löpare som inte använts på många år – skänkes

28. En luciakrona – skänkes

29. Ett lucialinne – skänkes

30. En stjärngossestrut – skänkes

31. En urfin bonad min mormor gjorde till mig som barn men som nu bara samlar damm i skåpet – skänkesHPIM1098

32. Ett par vita panelgardiner med grodprinsar på – skänkes

33. En hel påse böcker – skänkes

34. En gammal handväska – skänkes

35. Flera broderade dukar som aldrig använts – skänkes

36. Tre utslitna kuddar – slängs

37. En tepåsehållare som jag behållit enbart för att jag fått den i present – för elva år sen! – skänkes

Ja, ni ser ju! Det är inga problem alls att få ihop saker att rensa ut. Jag har ju till och med överskridit de 31 saker som var målet. Dessutom har jag fått organiserat alla julsaker i en kartong och flyttat ut den i förrådet. Det tömde ju nästan en hel garderob. (Ja, jag är lite julpyntstokig.) Nu ska några få utvalda saker som bara används av och till få åka samma väg (enbart för att spara på förvaringen), för förrådet är jag nämligen stolt över att ha lyckats hålla ganska pryltomt. Sen blir det en tur till Erikshjälpen här i närheten för att lämna av lasset. Men nu ska jag lämna er i fred och fortsätta rensningen för mig själv.

Hur går det för er? Rensat nåt?

Kommentera

