Resultatlista

Inspirerad av bloggen ekomorsan.com som jag nyss hittat till har också jag beslutat mig för att börja med en resultatlista. Det handlar helt enkelt om att summera hur många saker som kommit in och hur många som försvunnit ut. Jag tror att det kan underlätta för mig att få syn på mina egna vanor för jag tror att jag är bättre än jag egentligen är. Jag blir fortfarande ofta medsvept av ett fyndläge och senast igår köpte jag en begagnad tröja för 30 kr trots att jag egentligen inte behöver den. Så här i efterhand inser jag att hade jag tänkt till lite så hade jag heller inte velat ha den. Så den kanske får bli en ut nästa månad. Vi får se.

Utlistan har ni ju redan tagit del av genom den garderobsrensning jag har genomfört så den slipper ni igen. En del saker har tillkommit efter det men på ett ungefär så stämmer det med ca 45 prylar ut. In däremot har jag lite dålig koll. Så jag börjar lista så får vi se:

1 stringhylla

2 tröjor

2 stekspadar

1 emaljgryta

1 taklampa

2 krukor till trädgården

1 pelargon

1 jacka till sonen

1 par stövlar till sonen

1 par skor till sonen

1 skjorta till sonen

1 cykelpump

1 osthyvel (present)

Det ser inte så farligt ut tycker jag eftersom jag fortfarande inte är helt färdig med att möblera mitt hem. Trots att jag har bott här i två år så har jag låtit det ta sin tid och vissa saker saknas fortfarande. Tyvärr blir jag som sagt medryckt och taklampan  blev inte så bra när det väl kom till kritan. Som tur är var det en loppispryl så det känns inte så farligt. Jag klurar fortfarande på hur jag ska kunna använda den eller om den får bli en ut i framtiden.

Barn växer ju och det är det inte så mycket att orda om, men skor, stövlar och jacka var second hand (även om skorna aldrig använts) så det var helt i enlighet med min inköpspolicy. Skjortan gjorde jag desperata försök att få tag i ekologisk, men det verkar omöjligt att hitta i den storlek som behövs. Det resulterade alltså i en helt vanlig skjorta från Lindex eftersom den skulle användas inom en snar framtid. Är man sent ute så blir det ju nödlösningar.

Trots att vi bor ganska nära samhället har vi varit dåliga på att ta cyklarna. Nu när jag kommer att ha mer tid vill jag gärna använda den till att cykla efter mjölken istället för att alltid behöva ta bilen (ja, det är dåligt med bil ur alla synvinklar men som det är nu klarar jag mig inte utan den). När cyklarna kom fram ur förrådet visade det sig att förra årets dåligt pumpade däck inte pumpat upp sig under vintern, så om det ska kunna motioneras och sparas bensin så var det bara att punga ut för en cykelpump. Jag hittade en fotpump på Coop så nu hoppas jag att jag ska kunna få i luft i däcken själv.

Dessutom har det ju inhandlats saker till växthuset men jag beslutade mig för att låta det ligga utanför resultatlistan. Hur ska jag värdera 8 reglar och en rulle fiberväv liksom?

Så allt i allt hamnar maj månad på – 16. Jag känner mig nöjd med det resultatet.

Kommentera

