Med näsan i en bok

Ursäkta att jag varit frånvarande men jag har fullt upp med sommaren. Alla plantor är utplanterade och potatisen är kupad. Växthuset är nästan helt färdigt och jag har näsan i en bok.

Just nu i Rätt ur jorden: handbok i självhushållning. Den är trevlig men av någon anledning faller jag inte lika pladask för den som för tidigare tipsböcker. Kanske för att den är lite för noggrann och avancerad. Jag gillar enkla tips och att höfta lite.

En färdig mall för växelbruk och exakt innehåll i olika sorters gödsel blir för trist för mig som vill ha en översiktlig handbok att inspireras av. Där uppfyller självhushållning på Djupadal bättre mina förväntningar.

Men Rätt ur jorden är absolut en bra bok och jag gillar speciellt kalendern över sysslor som finns på insidan av pärmen, och den ingående beskrivningen av hur en anlägger en djupbädd. Så allt i allt får den ett bra betyg och den hamnar på önskelistan. För som en riktig downshiftare har jag så klart lånat det här exemplaret på biblioteket. 20140601-172529-62729220.jpg

Kommentera

