Utflykter och loppisfynd

Sommaren har verkligen kommit och det är utflyktsväder. Jag och goda vännen M gick på loppis och i myllret av folk lyckades jag hitta några fynd. 20140607-190409-68649634.jpgEftersom jag plastbantar behöver jag ju ersätta en del saker och trots att jag inte hittade några rostfria matlådor så kom några andra köksredskap med mig hem.

20140607-193415-70455936.jpgEtt litermått har jag önskat mig länge, bunken ersätter plastbunkarna och kastrullen ersätter teflonkastrullen jag nyss skänkte bort. En tygstuv till kommande syprojekt fick också komma med och hela kalaset gick på 25 kronor.

Efter loppisen tog vi en promenad genom ett grönt och soligt landskap. Fågelkvitter, värme och samtal med en god vän satte check på listan över energikällor.

Promenaden ledde oss till Mossagården där vi skulle se på utbudet i ekobutiken. Jag måste tyvärr säga att jag blev aningen besviken men när jag nu ändå var där så passade jag på att köpa lite te, grönsaker och choklad (eftersom jag höll på att krascha av energibrist).

20140607-191232-69152966.jpgGurka har vi inte haft på ett tag eftersom den antingen inte är ekologisk eller är fruktansvärt dyr. Nu lyxade jag till det eftersom jag ändå var där och eftersom jag gärna vill stötta en lokal butik istället för stormarknader.

Chokladen var både god och utan onödiga tillsatser. Jag och mina kolleger bjöds på chokladprovning på vår senaste personalfest och där fick vi lära oss att äkta choklad endast innehåller kakaomassa, kakaosmör och socker. I denna choklad var apelsinolja tillsatt vilket jag utan att kunna någonting om det ändå kan tycka är ok,0 eftersom smaksatt choklad är en helt annan femma än dålig choklad. Framför allt hjälpte den på mitt blodsocker och klarade mig hela vägen hem så jag är nöjd.

20140607-193551-70551874.jpg

Kommentera

