Boktips och arbetskritik

Yes! En artikel om arbetskritik är publicerad i DN idag. Det kanske börjar röra på sig?

Där nämns Underbara Clara och Nina Björk som jag ju båda skrivit om tidigare. Ännu ett bra tips omnämns i artikeln och det är Katrine Kielos bok Det enda könet: varför du är förförd av den ekonomiske mannen och hur det förstör ditt liv och världsekonomin som jag en gång recenserat här. Läs, läs! Kanske på den tid ni frigör genom att konsumera mindre och därmed jobba mindre?det-enda-konet-varfor-du-ar-forford-av-den-ekonomiske-mannen-och-hur-det-forstor-ditt-liv-och-varldsekonomin

Jag har för övrigt precis kommit överens med min chef om att målet är att jag ska komma tillbaka på 75% istället för 100%. Det gör att jag får lust att dansa hambo och gå ner i spagat (om jag hade kunnat). Det ska bli så skönt! Ännu skönare är att jag först ska ha sommarlov i hela tre månader!

Kommentera

