Att samla kraft

Jag har sommarlov. Helt ledig i tre hela månader ska jag vara och det är så obeskrivligt underbart. Och välbehövligt. Jag har jobbat 25% sedan i påskas och har tyckt att det har fungerat riktigt bra. Det har varit roligt att jobba och jag har haft ork till både det och resten av dagen. Visst har jag behövt vila lite grann, men den förlamande utmattningströttheten har inte visat sig. Förrän nu.

De senaste veckorna har jag haft svårt att somna på kvällen och har vaknat allt för tidigt. Kroppen har varit tung och huvudet tjockt. Jag tippade länge på en förkylning men som vanligt bröt den aldrig riktigt ut. Aptiten har varit obefintlig och tröttheten har gjort att jag inte orkat ordna något att äta. Vilket så klart lett till ännu sämre energi.

Det var inte förrän jag i flera dagar känt mig oförklarligt ledsen med en svagt molande ångest som jag inte kunde förklara, som jag plötsligt kopplade ihop alla delar. Hur kunde jag efter så lång tid undgå att märka att jag blivit sämre igen? Både utmattning och depression. Där det ena liksom oupplösligt påverkas av det andra.

Så. Det har väl varit för mycket ett tag. För lite sömn och för lite näring. Och det går ju inte. Så nu tillbringar jag dagarna med att försöka samla krafter igen. Och ligger lågt på alla fronter. Både digitalt och analogt. Jag återkommer när jag orkar. 20140616-165540-60940213.jpg

Comments
One Response to “Att samla kraft”
  1. Bara anna skriver:

    Bra, ta hand om dig. Jag väntar….

    Gilla

Kommentera

