Bortskänkes och bytes

HPIM1238 HPIM1239

Den här underbara sommaren har varit varm och fin, precis som jag vill ha den. Det har dock visat på ett behov jag inte visste att jag hade, nämligen ett parasoll. Eftersom jag håller i varenda krona och är naturligt snål så drog jag mig lite för utgiften men tänkte att jag skulle väl få ta tag i det endera dagen.

Plötsligt dök ett erbjudande om gratis parasoll upp i mitt facebook-flöde och jag ropade så klart hej, jag tar det! Sen skrev jag ett meddelande till personen i fråga och avtalade upphämtning redan dagen efter. Det var naturligtvis den regnigaste dagen på hela sommaren, men nu är solen åter och jag är så nöjd med mitt gratisparasoll som passar finemang och gör min trädgård ännu mysigare.

Det är alltså ingen dum idé att gå med i diverse bortskänkes/bytesgrupper som finns. Tänk på att det gärna ska vara en lokal grupp där en bor bara. Jag har både skänkt och fått saker på det viset så det är ju win-win.

Comments
2 Responses to “Bortskänkes och bytes”
  1. Visst är det smidigt med de Facebookgrupperna, vi har gett bort ganska mycket t.ex. en säng som vi inte ville ha längre. Vi slapp åka till soptippen och de som tog den blev jätteglada 🙂

    Gilla

Kommentera

