Att inte få sova

Det absolut värsta med det här tillståndet är att oavsett hur mycket jag planerar, tar det lugnt, vilar och undgår för mycket stimuli, så kan jag inte göra särskilt mycket för att påverka sömnen. Och har jag haft en dålig natt så är det säkert som amen i kyrkan att jag får en dålig dag. En kunde tro att jag skulle vara fullständigt avstressad efter min långa, slappa sommar för jag har inte mycket att stressa över, men det verkar inte kroppen riktigt förstå. Så när jag vaknar i gryningen på helspänn och kroppen tror att jag ska vara vaken efter alldeles för lite sömn så tar det tyvärr en timme eller en och en halv innan jag somnar om. Om jag somnar om. Gör jag det blir dagen lite bättre. Har jag en tid att passa och tvingas gå upp, ja då är det helt kört.

I morse hände just precis det och eftersom sonen har bästa kompisen på övernattningsbesök så vaknade jag strax efter att jag äntligen lyckats somna om och då var det dags att gå upp och fixa frukost. Jag har inte kommit ikapp på hela dagen efter det. De där extra energireserverna som jag tog till förr finns liksom inte längre och jag längtar bara efter att sova.

Det är antagligen därför jag tappade bilnyckeln när vi var på stranden idag. Det ledde till att jag blev tvungen att gå runt och leta och när jag slutligen hittade den var jag alldeles svettig och fick ta ett dopp. Det blåste ganska mycket och vågorna tog vår boll så det var bara att simma efter och hämta. Efteråt var jag helt slut.

Dålig nattsömn, barn att ta hand om, borttappad nyckel, fysisk ansträngning och inga middagsplaner tog fullständigt musten ur mig så nu lägger jag mig på soffan. Får se när jag kommer upp igen.

20140807-171032-61832041.jpg

Kommentera

