Lite upptagen

Emellanåt blir det lite glest mellan inläggen men det är för att jag är upptagen. Till exempel av att fika. Eller att gosa katt.

Ibland stickar jag. Jag vill gärna lära mig att skapa nyttiga ting, dels för att det är fint att vara kreativ och känna skaparglädje och stolthet, men framför allt för att jag föreställer mig att egentillverkat håller längre och det en kan använda längre blir också billigare i längden. Det beror så klart på vilka material en använder men jag har faktiskt aldrig lyckats slita ut hemstickade raggsockar. Köpta däremot tog inte lång tid att ta kål på.

Just nu stickar jag på min fjärde raggsocka någonsin. Den första fick jag hjälp med. (Kära farmor). Mycket hjälp. Den andra var det meningen att jag skulle klara själv. Det gjorde jag inte. Den tredje var för övnings skull och den klarade jag faktiskt helt själv. Men den ser inte ut som i mönstret. Den ser faktiskt inte ut som en raggsocka alls. Men den funkar. Kruxet nu är att göra fel på exakt samma sätt så att det blir två likadana. Så ni ursäktar väl att jag är lite frånvarande?

bild

Kommentera

