Medveten konsumtion

 

20140826-105247-39167170.jpgJa, har en bara tid att vänta så kan tillfällen till billigare och mer genomtänkt konsumtion uppenbara sig. Vår lokala Plantagen ska slå igen och det är total utförsäljning. Jag hittade tre saker jag länge tänkt mig och det till halva priset! Dessutom fick jag en fin träspaljé till björnbären istället för en otrevlig i plast så det är ju dubbla skäl att fira.

20140826-111858-40738277.jpg

En sjögräsmatta och en palm fick jag också med mig. Nu ska jag bara rumstera om så att jag hittar en bra kruka till palmen.

20140826-111624-40584775.jpg

Jag har sparat in 488,50:- Mycket bra!

Det kan förvisso upplevas som lite underligt att jag som proklamerar återhållsamhet och downshifting reklamerar med vad jag köpt men det finns några olika skäl till det. Dels är mitt hem fortfarande inte helt färdigställt. Jag har valt att låta det ta sin tid för att hitta rätt och för att inte heller överspendera. Trädgården var i ett uselt skick när jag flyttade hit för två och ett halvt år sen och det har tagit sin tid att försöka få ordning där. Dels vill jag också visa att jag inte köper vad som helst för att jag snubblade över det utan att det handlar om genomtänkta beslut som därmed också har gjort att jag kunnat spara en slant genom att vänta tills ett bra tillfälle uppenbarade sig. Det är bra planering helt enkelt och det är jag faktiskt lite stolt över.

Kommentera

