Bra på olika vis

Jag har börjat jobba igen och det har gått förvånansvärt bra. Om en med bra menar att en i vanlig ordning jobbar över varje dag. Jag har redan jobbat veckans alla timmar så i morgon ska jag vara ledig.

En kan också mena bra i den bemärkelsen att en inte blivit ångesttrött. Att en orkat med att leva även efter jobbet. Att det faktiskt varit roligt på jobbet. Jag har så mycket idéer och inspiration att jag måste hålla i mig själv för att inte krascha in i väggen redan nästa vecka.

En kan också mena bra på så vis att jag lånat tio nya böcker på tre dagar. Fyra tidskrifter har också kommit med hem och eftersom jag redan hade en e-bok på gång så är det nog bra att jag är ledig i morgon.

20140918-170925-61765883.jpgMen det är skönt att låna böcker på jobbet igen. Jag glömmer ibland att uppskatta enkelheten i att slippa åka extra för att låna böcker. Jag hittar dem ju medan jag jobbar. Det är visst lite lyxigt. Vad har du för lyx på jobbet?

20140918-171427-62067975.jpg

Comments
2 Responses to “Bra på olika vis”
  1. Bara anna skriver:

    Kul att du känner att du är på väg åt rätt håll!
    Lyx på jobbet? Ja jag har det väldigt lyxigt nu. Min hobby är mitt jobb, jobbar hemifrån och har det hur bra som helst…
    Kram!

    Gilla

    • Hanna skriver:

      O, så lyxigt! Det är precis vad jag funderar på nu. Hur jag ska kunna försörja mig på något jag själv skapar för att slippa vara bunden av en arbetsgivare. Men det går lite så där. Raggsockarna är inte tillräckligt välstickade för att kunna säljas. Ännu… 🙂

      Gilla

Kommentera

