Soffilosoferande

Här ligger jag i soffan med en katt i knät och har inte hjärta att lyfta bort honom. Min lässtund i sängen håller på att brinna inne men jag ska verkligen försöka att inte fuska när jag väl kommer i säng.

Jag kämpar fortfarande med att hålla sovtiderna men generellt sett går det mycket bättre nu och det ger resultat. Jag märker direkt när jag fått för lite sömn och den skadan kan inte repareras förrän jag fått en hel och god natts sömn. Idag känns det inte som några problem eftersom jag varit i farten hela dagen och är ganska trött på grund av vintertiden. Det hjälper också att jag kommit upp i rimlig tid på morgonen även under helgen, vilket är lite trist, men helt uppenbart mitt framgångsrecept.

Så ska jag sova mellan 23 och 07 så får jag nog hiva katten ur knät och gå och knyta mig. Jag håller tummarna för att den goda sömn jag haft de senaste veckorna ska hålla i sig och att bakslagen är slut nu. Jag tar det långsamt och är så försiktig, så försiktig med energinivåerna så nu vore det väl alldeles orimligt om jag inte kunde få må bättre för varje dag?

IMG_3087-0.JPG

Kommentera

