Kanallös

Jag tog ju en övergripande koll på min ekonomi i somras för att se vad jag kunde skära bort och minska in på. Flera saker rök på en gång, bland annat Spotify och Netflix, andra fick vänta eftersom det var bindningstid på dem. Gymmet gick ut i augusti och den kostnaden var skön att bli av med. Visserligen ersatte jag den mer eller mindre på en gång med avgiften för yogakursen jag började på men skillnaden är att jag faktiskt kunde gå på yogan. Gymmet var bara en återkommande kostnad som inte gav någonting utom en sur smak i munnen. Yogan har gett mig mycket till både kropp och sinne och har dessutom inte kostat mig mer än 200 kronor eftersom friskvårdsbidraget från mitt jobb täcker resten. Det är ett tips så gott som något, glöm inte att utnyttja friskvårdsbidraget om det finns ett sånt på ditt jobb. Annars kanske det är något att förhandla om i framtiden?

Anyways, jag hade ju också planer på att säga upp mitt abonnemang hos Boxer som löpte ut i oktober och sagt och gjort så försökte jag också med detta. För att göra en lång historia kort kan jag säga att jag inte rekommenderar Boxer till någon eftersom det tydligen är helt omöjligt att göra några som helst ändringar i sitt abonnemang, inklusive att avsluta det, utan att varenda kotte misslyckas med samtliga uppdrag. Jag spenderade den sista månaden med betalkanaler i Boxers telefonkö vid fem olika tillfällen, ingen gång tog ärendet mindre än 30 minuter att ordna. Varje gång fick jag besked om att det nu var ordnat och varje gång uppstod nya problem som jag fick ställa mig i telefonkö för att försöka ordna. När abonnemanget slutligen upphörde var det ren och skär lättnad att slippa ha med dem att göra mer, vilket gjorde att separationsångesten över slapp-tv blev fullständigt obefintlig. Jag har fortfarande inte saknat några andra kanaler och upptäcker istället att jag ibland tittar på kvalitativa program jag inte visste om. Eller att jag inte ens sätter på tv´n vilket ju faktiskt inte är så dåligt. Framför allt så finns det ju så många andra sätt att titta på olika saker som passar mig så mycket bättre än att följa en strikt tv-tablå så jag är liksom nöjd hur som haver.

Kommentera

