Bröd, bröd, bröd

Jag fick pengar i födelsedagspresent och passar nu på att köpa de saker jag gärna vill ha men är för snål för att bara köpa. Bland annat har jag beställt hem boken Bröd, bröd, bröd av Martin Johansson, säkert välkänd bland er brödbakare där ute.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3215.jpg
Som ni säkert ser så är just den här boken lånad från biblioteket vilket är ett bra tips om en vill vara säker på att en får det en vill ha. Tidigare har jag inte varit så imponerad av Martins recept men den här boken ser annorlunda ut. Jag har bara hunnit provbaka Äppel- och hasselnötsbrödet men om det vittnar om resten av recepten så är jag såld. Jag var i och för sig såld så snart jag såg bilderna för det här är just den sortens bröd jag gillar. Mycket smak och lite krångel. Gärna kalljäst över natten så blir det inte så mycket arbete på en gång. Det verkar också vara den genomgående tanken med de här recepten så jag tror jag törs rekommendera den.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3210.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3211.jpg

<a

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3212.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3213.jpg

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/046/16715576/files/2015/01/img_3214.jpg
Nu ska jag testbaka honungsfrallorna. Jullovet är snart slut och då får vi se till att götta oss riktigt ordentligt på sluttampen. I morgon blir det nybakat till frukost.

Comments
One Response to “Bröd, bröd, bröd”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] satte en bröddeg. Jag kan inte nog rekommendera Martin Johanssons Bröd, bröd, bröd som jag skrivit om här ifall du vill läsa mer om […]

    Gilla



Kommentera

