Jag hatar dig

Jag tänker att jag borde blogga. Men jag vill inte. Jag vill ingenting. Jag vill inte jobba. Jag vill inte promenera. Jag vill inte umgås. Jag vill inte sticka. Inte baka. Inte laga mat.

Det enda jag vill är att sova länge. Dra mig i en timme innan jag masar mig upp. Krypa ner under en filt och sträcktitta på serier. Inget annat.

Jag är så trött igen. Ångesttrött. Utmattningstrött. Kroppen är seg. Sinnet är trögt. Lusten är borta.

Så jag tänker att jag måste lyssna. Måste acceptera. Måste vänta. Tills jag är redo igen. Att jag bara måste härda ut tills jag återfår mina krafter och orkar mer än att bara jobba.

Men jag hatar det. Hatar! Att vara så vek och svag. Att vilja men inte kunna. Att inte ens vilja.

Jag hatar att jag måste jobba för att överleva. Att jag måste sitta i samtal och berätta för min chef hur jag mår. Att jag måste fylla i blanketter till en myndighet som ska avgöra om jag ska få sjukpenning eller om jag inte borde vara frisk snart. Att jag måste utsättas för världen.

Utmattningsdepressionen, jag hatar dig!

Comments
2 Responses to “Jag hatar dig”
  1. Sara Boberg skriver:

    Kan inte annat än hålla med. Hatar att vara svag och utan ork. Förstår din uppgivenhet. Kommer inte att säga att det blir bättre eller ”krya” på dig. För det vet jag inget om. Men jag kan säga att jag förstår dig och att det är hemskt att vara mitt i det du är nu. Varför kan inte livet och kroppen bara orka med det man vill/måste göra, utan att det är en evig kamp….
    Varma kramar till dig! ❤

    Gilla

  2. Händelsevis skriver:

    Ibland undrar man ju verkligen om man inte måste vara frisk för att orka vara sjuk. I alla fall för att orka vara sjukskriven formellt…

    Gilla

Kommentera

