Påsk, väder och Star Wars

Lite annat än stickning har det faktiskt blivit i påsk. Jag har läst mycket och återkommer som vanligt om det. Vi har också haft en Star Wars-introduktion för åttaåringen som äntligen hinner med att läsa texten. Lyckan!

Det har varit en spännande väderhelg och på långfredagen såg det ut så här genom bilrutan. Himlen var klarblå och så detta långa band av de fluffigaste vackertvädermoln jag sett precis ovanför horisonten.

2015/04/img_3356-0.jpg
På påskaftonen tog vi oss iväg till Alnarpsparken och gick en promenad i aprilvädret. Solen sken men det blåste kallt och fortare än önskat så började det regna. Men jämfört med haglet och det snöblandade regnet dagarna innan så kom vi ju lindrigt undan så jag klagar inte.

2015/04/img_3365.jpg

2015/04/img_3366.jpg

2015/04/img_3368.jpg

2015/04/img_3367.jpg

2015/04/img_3369.jpg
Jag hittade den här lilla blomman mitt bland scilla och vårlök. Jag har aldrig sett den förut men tycker den är vacker. Är det någon som vet?

2015/04/img_3364.jpg

Comments
One Response to “Påsk, väder och Star Wars”
  1. livsglimtar skriver:

    Underbara bilder, våren spränger sig fram.

    Gilla

Kommentera

