What she said

Det är det här jag har försökt säga på så många vis men inte lyckats med i närheten av lika bra som Ellen. Det här är anledningen till att jag kallar utmattningsdepression/syndrom för en kvinnosjukdom. Kalla mig gärna en radikal bitterfitta för det bevisar egentligen bara min poäng, men innan du gör det så läs Ellens inlägg om Varför förälskelser är livsfarliga och varför män suger.

Inte min man (så klart) och antagligen inte din heller (så klart) men också min man (faktiskt) och din man (jo, det hjälper inte att du låtsas) för så ser strukturerna ut och det är liksom långt åt helvete för sent att ändra för oss. Men jag håller på och uppfostrar en liten man och jag hoppas att jag kan göra en insats för framtida kvinnor för jag säger som Ebba Witt-Brattström: ”nu står man här och är en gamm-feminist och undrar: ska det här få fortsätta? Ska era döttrar ha det såhär?”

Så. Lova mig att du tittar in till Ellen och läser. Lova det!

Comments
6 Responses to “What she said”
  1. Fredrika skriver:

    Feminism går ut på att byta ut manlig makt mot
    kvinnlig makt. Dvs patriarkat mot matriarkat.
    Feminister anser tydligen att kvinnor i majoritet
    inte kan vara ett jämställdhetsproblem.

    Gilla

    • Hanna skriver:

      Det håller jag inte alls med om. För mig är feminism vägen till jämställdhet. Allt annat vore ju dumt.

      Liked by 1 person

    • Hanna skriver:

      Förresten skulle det vara uppskattat om du inte utger dig för att vara kvinna när du kritiserar feminism. Stå för att du är en man och ta din del av ansvaret Fredrik. Jag ser att du gärna lägger en kort negativ kommentar om alla möjliga ämnen runt om på internet. Men du lämnar spår efter dig vet du. Det är inget konstruktivt sätt du jobbar på.

      Gilla

  2. lenaericsson skriver:

    Att säga att alla feminister vill krossa och sterilisera män för att själva ta makten är som att säga att alla som går på fotbollsmatcher gillar att slåss. Otroligt viktigt att kvinnor kan, får och vill vara jämlika! Lycka till med att fostra en människoälskande ung man! 🙂

    Liked by 1 person

Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Lev mer konsumera mindre uppmärksammade ett blogginlägg: Varför förälskelser är livsfarliga och varför män suger som […]

    Gilla



Kommentera

