Ordspråk med bäring

Efter sol kommer regn sägs det. Och det gör det verkligen med besked. Men det gör inget. Nej, på riktigt så gör det inget. Jag har lagt mig till med något slags vädersaktmod som känns väldigt atypiskt för min personlighet, men det är skönt för väderstress är också stress.

Istället sitter jag och smuttar på mitt kardemummmate och läser i ljuset av min nya lampa.IMG_3569

Den ger ett mjukt och fint sken och klär den tråkiga, vita väggen så bra. Jag har letat i flera år och nu plötsligt fick jag tag i den här för mindre än halva priset av vad de brukar gå för. Så jag är nöjd. Tålamod är ju en dygd och jag börjar förstå varför.

Comments
One Response to “Ordspråk med bäring”
  1. Händelsevis skriver:

    Så mysigt du hade det i sommarstormen 🙂

    Liked by 1 person

Kommentera

