Levande charader 

Just nu jobbar jag alltså 75%. Jag är inte sjukskriven längre och gick ner i tjänst på egen begäran. 

Nu brottas jag lite med det där. Vem är jag nu? Vad är jag nu? 

Jag är inte som jag var förut, men jag är heller inte som jag hoppas bli. Jag tycker att 30 timmar i veckan känns som heltid och mer därtill, men inser också förvånat att det går och att det funkar helt ok. Jag blir inte längre urlakad i flera dagar efter en tuff dag på jobbet, men kan ändå bli ångesttrött efter ett par timmar. Nu känner jag signalerna direkt och nu har jag strategier att bemöta dem med. Kanske är det därför det går. Men är jag frisk? Eller är jag sjuk? Eller är jag bara annorlunda?

Varför känner jag ett desperat behov av att göra mig förstådd? Att förklara att jag inte är bra, inte frisk? Är det för att sänka förväntningarna? För dem är jag nog visst lite rädd för. Men vems förväntningar?

Comments
2 Responses to “Levande charader ”
  1. Jessica skriver:

    ”Det funkar helt ok”, en mening som jag själv uttrycker rätt ofta. Jag, precis som du, arbetar 75% efter en sjukskrivning. Det går. Men är det så här det ska va? Så fort jag börjar engagera mig och har kul, så blir jag trött. Då frågar jag mig hur folk gör för att klara av ett. Jag känner att jag kommer närmre och närmre ”mål”, men det är fortfarande nått jag inte förstått. Lite förvirrande:)

    Gilla

    • Hanna skriver:

      Nej, jag tycker ju egentligen inte det. Jag borde jobba 50% enligt min energi, men det är ju inte ok att göra i längden. Jag hoppas på mer förbättring så att mina 75% verkligen kommer kännas som en deltid och inte som heltid.

      Gilla

Kommentera

