Jag vill berätta om mina nya ekologiska kängor.  Om det nya sätt vi gör kaffe på. Om vattenkokaren utan plast. Om alla bra böcker jag läst. Om filten jag gjort till min nya brorson. Om att jag skapat saker med mina egna händer. 

Men det går liksom inte. Min kropp vill inte sätta sig framför datorn.  Min hjärna kopplar bort allt som inte är nödvändigt för att komma igenom just den här dagen.  

Jag har varit hemma i tre veckor nu. Det går inte att jobba. Idag ska jag träffa en ny läkare och jag är så nervös. Jag har inte förberett mig på något vis och jag vet inte vad jag vill att resultatet ska bli. Jag orkar inte ta det ansvaret längre. Jag är bara trött och uppgiven. Jag vill inte det här mer. 

Comments
4 Responses to “”
  1. Hanna skriver:

    Styrkekramar till dig från en annan Hanna

    Liked by 1 person

  2. Minna skriver:

    Hoppas verkligen läkarbesöket går/gick bra. Och jag blir glad när du skriver att du gjort kreativa saker – det är ju fantastiskt! Klart du ska lägga energin på det, utöver på att överleva. När jag var om sämst fanns det inte på kartan att göra något kreativt och gud vad jag längtade efter det. Nu går det – inte lika mycket som jag vill, men lite då och då – och det är ljuvligt. Det ger tillfredsställelse, livslust, meningsfullhet, lycka tillochmed… Motsatsen till byråkrati, läkarbesök, FK, blanketter & bestämmelser som inte passar in på ens verklighet.

    Gilla

Kommentera

