Framtidsfunderingar

Idag har jag äntligen haft en dag med ro. Jag försöker minnas min KBT och tänka på vad som stjäl energi och vad som ger energi. En stor tjuv för mig har varit att skjuta upp obehagliga saker varför jag den här veckan sett till att ta tag i allt som behövde tas tag i. Jag har varit hos läkare, kontaktat min chef och diverse kolleger angående min frånvaro, jag har rett ut saker med lönekontoret, pratat med försäkringskassan och äntligen fått tag i kuratorn och bokat in tider med henne. Det tog mig nästan hela veckan och har tärt på mig.

Idag hade jag inga krav på mig och trots att jag som vanligt mådde rätt dåligt på förmiddagen fick jag duschat, läst en bok, satt en bröddeg och promenerat tre km innan jag hämtade sonen. Vi bakade brownies till fredagsmys och såg på film innan vi högläste och nattade.

En fin och lugn dag där jag känt tillfredsställelse, ätit ordentliga mål innan jag blev energilös och grinig och haft ork att vara närvarande i stunden. Jag känner annars ofta att min utmattningsnivå reglerar min relation till min son och det känns inte ok. När det är mycket orkar jag inte lyssna, inte fråga och inte göra.  Då är det skönast när han stänger in sig på sitt rum med Netflix. Men det är ju inte så jag vill ha det, i alla fall inte alltid och idag har varit en sån dag när humöret inte kokat över utan har orkat med.

Jag kan faktiskt inte minnas att det på riktigt funnits plats för den närvaron sedan jag började jobba efter studierna. Inte utan att jag tagit av energisparkontot, men jag vill ha en vardag när det finns plats. Inte bara vid turliga tillfällen utan på ett regelbundet och naturligt sätt.

Och så snart min oro dämpats och jag fått lite andrum började sinnet sväva fritt igen. Jag funderar över livet och framtiden och hur vi ska kunna få det bra. Jag har så många tankar och drömmar som jag hoppas snart ska kunna realiseras så att jag kan leva så som jag vill. Enkelt och nedskalat, men lyckligt.

Tills vidare tar jag kväll och gläds åt lyckan i mina nybakta limpor. Har jag lyckats bra med att kreera ett nytt recept ska jag dela med mig av det snart.

IMG_4022

Comments
One Response to “Framtidsfunderingar”
  1. Händelsevis skriver:

    Så skönt med ett andningshål! Njut av helgen!

    Gilla

Kommentera

