Uppdatering

Förra veckan var jag hos läkaren igen.Min sjukskrivning förlängdes med två månader och det är en sån befrielse att ha en längre period på sig. Avstämningsmötet med min arbetsgivare hade ändrats och jag hade inte fått besked om den nya tiden så nu är det inte förrän om tre veckor. Det gör mig absolut ingenting. Jag är nervös inför det och vet inte vad jag ska säga eller göra längre. Nu försöker jag att förtränga det helt och bara vara i nuet.

Det fungerar förvånansvärt bra. Och med det underbara vädret så är det som om mina krafter steg ett par snäpp. Jag har äntligen kommit i gång ute i trädgården och det är roligt, härligt och givande. Inte tungt och jobbigt och motigt som jag har känt hur länge som helst. Jag har knappt suttit vid datorn den senaste veckan och det är påtagligt hur väl det bekommer mig. Istället har jag varit utomhus och promenerat, jobbat i trädgården eller läst. Bakat bröd, stickat tröja och varit på fotbollscup. Jag blir oftast trött och somnar samma tid på kvällen och vaknar som regel ungefär vid samma tid varje dag. Det känns helt enkelt som om saker börjar rätta till sig när jag får vara hemma och vädret är bra. Men det är ju helt omöjliga premisser för att må bra. Jag kan ju inte alltid vara hemma och vädret kan inte alltid vara bra. Men nu är det så och jag ska inte tänka mer på det än så.

Jag måste också akta mig för att ropa hej och sälja skinnet och allt det där. Det är mycket som inte funkar fortfarande och jag måste vara bättre på att tagga ner även på bra dagar. Det straffar sig annars. Men det är så skönt när det händer lite saker på hemmafronten och jag mår så bra när jag får göra något som jag vill göra istället för att bara ligga på soffan. Den här helgen har vi handlat hem grejer till trädgården, anlagt en ny jordgubbsodling, tagit fram utemöblerna, klippt gräs och rensat ogräs och sått och planterat blommor. Jag älskar’t! Så nu har jag inte tid med er längre. Inte ett enda foto får ni heller för jag vill hellre lägga mig och läsa i trädgården. Så det så!

 

Comments
2 Responses to “Uppdatering”
  1. Händelsevis skriver:

    🙂 skönt att höra! Visst ska det bli fint hela veckan? Perfekt för dig!

    Liked by 1 person

Kommentera

