Pånyttfödelse 

Vet ni, jag är så sugen på att bli frisk. Ja, inte bara för att det är tämligen värdelöst att vara sjuk utan också för att jag har planer. Jag vill inte jinxa något genom att berätta än, men jag tänker nytt och det känns liksom spännande och befriande.

Jag har väldigt svårt för diskursen ”jag råkade ut för något hemskt och det gjorde mig till en ny människa och jag hade inte velat vara utan det för nu är mitt liv så mycket bättre.” Jag hade gärna varit utan ett sketet utmattningssyndrom och gått direkt på det göttiga, men nu när det är så, så känns det lite som en pånyttfödelse. Hoppas jag. Om det går i lås. Jag återkommer.

Den här helgen har jag förresten sparat mängder med pengar i mitt downshiftade liv. Jag har klippt mitt eget hår och lånat hem tre kassar med böcker från biblioteket. Om vi ponerar att en klippning kostar ungefär 500 kr och att genomsnittspriset på en bok är 150 kr (jag vet, det räcker inte men vi säger så) så hade det kalaset kostat mig ungefär 4000 kr. Jag kan inte ens föreställa mig att använda 4000 kr för mitt eget höga nöje.

De böcker jag faktiskt har köpt den senaste tiden är uteslutande fackböcker och inköpta på bokrean. Dessutom är de testade innan inköp genom bibliotekslån så att jag vet vad jag köper. Mest nöjd är jag med Sticka till barn av Marte Helgetun. När jag lånade hem den för fjärde gången insåg jag att jag kanske behöver äga den och vips hittade jag den på rean. Nu håller jag på med mitt första projekt ur den men det är lite hemligt det också så ni får vänta. Men jag kan utlova ett inlägg om den senaste tidens stickning snart. Jag är faktiskt själv lite imponerad av mig.

sticka-till-barn

 

Comments
5 Responses to “Pånyttfödelse ”
  1. Minna skriver:

    Oh, spännande! Och härligt att läsa ditt inlägg, tonen är så hoppingivande. Det blir finfint det här!

    Liked by 1 person

    • Hanna skriver:

      Ibland behövs det lite hopp. Och jag ska ta vara på när det faktiskt känns som att det blir finfint det här. Jag tänker att det är så män gör. 🙂

      Tack för uppmuntrande kommentarer. De betyder mycket.

      Gilla

  2. Händelsevis skriver:

    Så.spännande!! Blir ju så himla nyfiken men nöjer mig med att hålla tummarna för att planerna går i lås och du berättar sen…. 🙂

    Gilla

Kommentera

