Angående finniga 36-åringar

Alltså. Det här kanske ni redan vet, men jag måste berätta om en enkel peeling. Jag har som bekant inga större krav på mina skönhetsprodukter, sminkar mig inte särskilt mycket och klipper mitt eget hår. Först var jag snål, sen blev jag rädd för kemikalier och ovanpå alltihop lägger jag en stor portion lathet. Det får liksom inte vara krångligt, då backar jag ur på en gång, men den här peelingen klarar alla kriterier. Billig, miljövänlig och enkel.

Så. Här kommer världens enklaste och bästa tips när en har varit hos släkten och ätit gött vetebröd och kakor alldeles för länge och huden börjar anta tonårsproportioner: ta en klick kokosolja i handen,strö över lite vanligt strösocker, skrubba i ansiktet. Efter färdig skrubb torkas den med fördel bort med en het tvättlapp. Jag älskar’t! Jag är len som en bebisrumpa i ansiktet.

Comments
5 Responses to “Angående finniga 36-åringar”

Kommentera

