Efterlysning

Jag har sett att de flesta bloggar ställer alla möjliga frågor till sina läsare och får svar i mängder. Nu är ju inte ni de tjattrigaste bloggläsare jag har stött på, men jag tänkte våga mig på att fråga ändå och hoppas att någon har något bra att komma med. 

Jag letar efter fler bloggare/instagrammare/facebookare som fokuserar sitt skrivande kring downshifting. Då menar jag inte att en definierar sig som downshiftare och sen visar bilder på sin hund i solnedgång och vad en åt till middag igår kväll, utan riktiga fokuserade texter om hur en väljer att gå tillväga, varför en vill ändra sitt liv och hur resultatet ser ut. Helst på svenska men engelska duger också. Själv letade jag länge sparbloggar men har avföljt nästan alla eftersom jag saknar kopplingen till frivillig enkelhet. Sådana tips tas också gärna emot. Bloggar om minimalism tråkar i ärlighetens namn ut mig en del så det klarar jag mig fint utan. Visst är det också enkelhet och downshifting men inte där jag söker inspiration. Så. Har ni några tips till mig? Shoot!

Comments
8 Responses to “Efterlysning”
  1. Händelsevis skriver:

    Kommer inte ihåg om det var genom dig jag kom till ettfattigtlandskap? Hon verkar inte skriva så mycket just nu men har mycket i arkivet 🙂 Snålchoachen tycker jag är rolig med! Onkel Toms stuga antar jag att du vet om? Samt omedvetenellermedvetenkonsumtion. Minimera.wordpress.com finns också en samt grymekonomi.wordpress.com. Frivilligochofrivilligenkelhet.blogspot.com finns med fast verkar vara stängd just nu, kanske kan maila och fråga om man får läsa? Innan fick man i alla fall. Battrevarld.nu är mitt sista tips!
    Hoppas du får många tips, för jag vill också tjuvläsa 🙂

    Gilla

  2. A.Holm skriver:

    Kommer inte på just några andra än dom du redan vet om..Men kika in på http://hemmamammansliv.blogspot.fi/ hon har en hel del kloka tankar.

    Gilla

  3. Lisa skriver:

    Jag kan varmt rekommendera podden ”Andra sätt” av en man som även har bloggen http://downshift.se Det finns än så länge 15 avsnitt där han intervjuar personer som downshiftar på väldigt olika sätt. Olika avsnitt tilltalar mig olika mycket men jag har tagit med mig någonting från alla avsnitt. Av de han intervjuar har endel i sin tur bloggar eller liknande som man ju kan leta sig vidare på.
    Jag tycker även att http://minimalisterna.se skriver mycket tänkvärt även om de är en minimalistblogg..

    Gilla

    • Hanna skriver:

      Ja Lisa! Andra sätt är mitt i särklass bästa tips också. Jag ser fram emot en ny säsong i höst. Minimalisterna följde jag ett tag men ledsnade när det blev för mycket bebis. Kanske ska titta in igen. Tack för bra tips i alla fall!

      Gilla

  4. David skriver:

    hej,
    vi kör 1825dagar.se

    Gilla

Kommentera

