Supergod bönsallad

Här är det sjukstuga vecka efter vecka. Jag har fått en envis förkylning som inte vill släppa och ovanpå det en härlig urinvägsinfektion. Utmattningen är total och jag orkar knappt släpa mig upp ur sängen. Nu har jag i alla fall fått antibiotika och idag är det lite bättre. Efter många timmar på sofflocket blev jag hungrig och började stöka i köket. Det blev riktigt god mat och eftersom jag lovat att tipsa när jag får till god vegetarisk mat utan ersättningsprodukter så kommer det här. 

 Potatis är mitt bästa och ugnsrostad är enkel och god. Jag gjorde också sötpotatis fries och till det en bönsallad på blandade vita bönor. I trädgården hämtade jag citrontimjan och basilika som jag mortlade ihop med olja och vitlök. I oljan fräste jag bönorna och smaksatte sen med citron, salt, peppar och massor av hackad persilja. Färska grönsaker till hade ju varit gott men kylskåpet gapar tomt och därmed blev det saltgurka. Men det var faktiskt görasketagott. Prova vetja!

Kommentera

