Land 

Jag minns tidningen Land som någonting pinsamt från min barndom. Vem ville läsa en tidning för lantisar? Jo, min farmor och farfar gjorde det. Inte jag! Men på senare tid har jag upptäckt att Land verkligen  är en guldgruva för downshiftare, no pooare och frivillig enkelhetare. Ja, den riktar sig ju främst till landsbygden men det betyder inte att det inte finns något för stadsbor. Sen kanske det också hjälper att jag för länge sen insett att jag är en riktig lantis. Pinsamheten har liksom försvunnit. 

Här finns till exempel en artikel om grön downshifting där åtta familjer som växlat ner presenteras. Många av dem är ganska välkända i dessa kretsar men kanske hittar du något nytt att läsa om. Jag är mer och mer intresserad av zero wasterörelsen, men inser att jag inte kan införa nya rutiner just nu. Men kanske framöver?

Comments
2 Responses to “Land ”
  1. Det där att komma över pinsamheter, det krävs nog för de flesta lite livserfarenhet för att blir trygg där. Kram

    Gilla

Kommentera

