Gratisunderhållning och sjuka telefoner

Mycket av sommarens ledighet spenderar jag hemma i år. Det är skönt och jag har inte haft något större behov av förströelser.

I fredags var jag dock på bästa downshiftingvis på gratisunderhållning i Pildammsparken i Malmö. Malmö stad har ett fantastiskt kulturutbud och sommaren är rent överdådig med Malmöfestivalen och Malmö Sommarscens späckade program. Hela sommaren erbjuds gratis kulturupplevelser runt om i staden för både barn och vuxna och det kostar inte en spänn.

De senaste åren har jag bevistat den årliga dance battlen Run 040 Battle och i år var inget undantag. Scenen ligger i en amfiteater och att sitta där en varm sommarkväll med picknick och bli underhållen alldeles gratis är alldeles väldigt trevligt.

20140727-093839-34719031.jpg
Jag beklagar dem suddiga bilden men bättre blir det inte i min telefon och jag vägrar byta ut den bara för att bindningstiden har gått ut. Det är ju en helt sjuk princip och jag blir arg bara jag tänker på det. Ännu värre blir det av Telenors nya reklam där det utmålas som någonting positivt att man nu kan byta telefon en gång om året utan att byta abonnemang. Sjukt är vad det är.

Kommentera

