Fattar kanske inte så bra

IMG_3567

Beklagar suddiga bilder men jag orkar inte annat.

Jag tycker att det är så himla roligt att sticka. Det är lite konstigt för normalt är jag vad jag presterar (vilket är en dålig egenskap att ha) men när det gäller stickning är det som att jag inte fattar att jag inte kan så bra.
När jag var färdig med min sjal lade jag genast upp till en mössa åt mig själv i samma garn.

IMG_3571

Samma som ovan.

Så här långt kom jag innan jag repade upp hela hålmönstret och började om. När jag nästa gång fick repa upp allt igen så ledsnade jag lite och lade upp till ett par små, små raggsockar istället. Jag ska nämligen bli faster igen för sjunde gången men det här är första gången jag kan sticka. Så nu är jag så sugen på att sticka allt möjligt till den lilla nya som ska komma i januari. Jag stickar en vriden variant utan häl som jag stickat en gång förut. Dels för att det är skönt att slippa den besvärliga hälen och dels för att på små babyfötter sitter nästan ingenting kvar och då passar det bra med ett par långa sockor utan någon krånglig häl.

Mössan? Jo, den gnager fortfarande på mitt sinne och envis som jag är så ska jag nog få bukt med den. Men det kanske dröjer ett tag.

Kommentera

