Dramatik och hållbarhet

Jag gjorde det! Jag kastade mig ut i det och ska alltså vara den elaka svägerskan i Tjechovs Tre systrar. Nu är jag nervös för att inte orka, inte duga, inte vilja. Men det ska jag strunta i. Det kommer att bli så bra så.

Jag var där första gången i torsdags och det var liksom så fint att få sitta på golvet igen. Leka lära-känna-varandra-lekar. Skratta helt okontrollerat tillsammans med vilt främmande människor. Vara fånig, tramsig och dramatisk utan att någon lyfter på ögonbrynen. För vet ni, det är egentligen sån jag är, men det är liksom inte riktigt fint att vara det när en är vuxen. Tre timmar försvann i ett huj och jag hade det härligt. Jag tror att det här blir bra.

Något helt annat är att jag nu äntligen, efter alldeles för mycket vånda, har beställt mig ett par ekologiska vinterstövlar. Jag bestämde mig redan i somras och hade räknat med att de skulle kosta 2195:-. Sveda i plånboken? Ja visst, men jag satsar på hållbarhet och det kostar ju. Lyckligtvis hade jag sådan tur att jag hittade dem på rea för 1536:- och sparade därmed en ordentlig slant. Nu hoppas jag bara att storleken ska fungera. Jag har span på ett par kängor också men det känns så läskigt att beställa utan att ha provat, för att inte tala om dyrt att köpa både och samtidigt, så jag väntar lite med det. Både stövlar och kängor kommer från Kavat och är därmed så väldigt snälla mot både fötter, tillverkare, natur och allt. Det känns fint och rätt.

Under letandets gång hittade jag en spännande sida som jag vill dela med mig av. Adam Forslund presenterar sin butik så här: Sugen på det senaste inom ekologiskt, återbruk & off-grid? Då har du kommit rätt. Adisgladis drivs av mig, Adam Forslund. Jag söker med lampa, lykta, mus & tangentbord igenom mitt närområde, samt jorden runt, efter unika och fantastiska nyheter & innovationer. Gärna unika, sällan dyra – aldrig skräp! Det allra bästa hamnar i min butik i Stockholm och med några dagars försening även på hemsidan. Och precis så är det ju, jag är sugen på ekologiskt, återbruk och gärna off-grid så här kommer jag att hänga nu.

Jag gillar speciellt materialväljaren på sidan som beskrivs som: en funktion jag tänkt på rätt länge och som jag tycker är ett modernt sätt att vägleda & lyfta fram alla de unika & alternativa material som faktiskt finns tillgängliga nu för tiden. Fokus ställs om för att ge en tydligare översikt för de besökare som likt mig alltid sätter materialet & rätt funktion för rätt aktivitet först. Rätt material ska gå före varumärke, före yta och framförallt före vad den konventionella modebranschen tycker just denna vecka. Det är en djungel därute. Även bland de olika, mer eller mindre hållbara material du finner hos mig. Här väljer du enkelt bort såna material som inte intresserar dig för att enklare kunna hitta rätt. Amen, Adam! Vem orkar härja mer än nödvändigt liksom?

Nu ska jag ha lite höstlov. Gött va?

Comments
2 Responses to “Dramatik och hållbarhet”
  1. Matilda skriver:

    Vad kul att du hakade på teatern!
    Håller själv på med teater och det är så befriande att få leka och ha roligt i flera timmar och känna att man får ny energi. Lycka till med rollen! 🙂

    Gilla

Kommentera

